Vår lilla hemlighet

Det blev aldrig att vi gick ner till stan förut. Vi passade på att gå ut till lekparken med Isak när det var uppehåll. Vilket det inte var i mer än 10 minuter visserligen, så vi hann bli genomblöta innan vi kom in en timme senare.

Vi drog dock iväg till Bergvik en sväng på kvällen istället. Där finns ju allt under ett och samma tak, så man slipper vandra runt i rusket. Hittade bara ett svart halternecklinne. Får kolla lite mer på kläder under helgen, för imorgon kommer den efterlängtade lönen :). Har så svårt att hitta kläder bara. Jag är förmodligen den minst modeintresserade människa som finns. Så oftast kommer jag hem med enfärgade vanliga linnen och en ordinär munktröja, om jag ens köper något alltså. Shoppning är ingen stor passion i livet, men jämt nu behöver jag verkligen kläder.

Har börjat läsa en bok jag lånat av syster nu också. Har bara kommit 6 kapitel in i den, men jag pallade inte att läsa mer just nu. Fick en otäck äckelkänsla och det bara ryste i hela kroppen på mig. Jag tycker om böcker som bygger på sanna historier, men denna handlar om en tjej som heter Toni Maguire och hon berättar sin livshistoria om hur hennes pappa förgriper sig på henne under flera år och mamman bara struntar i det.



Vet inte om jag kommer orka läsa färdigt den eller inte. Kanske går bättre om jag gör det på dagtid, så man inte ska lägga sig direkt efteråt så tankarna kan flöda fritt liksom.
Sen jag fick Isak har jag verkligen blivit ännu mer känslig för såna här saker. Jag kan börja grina hur lätt som helst för ingenting och läser/ eller ser jag något jag blir berörd av på tv, så vill jag bara hålla om honom och säga att jag ska beskydda honom från allt ont i hela världen. Jag kommer nog bli ganska överbeskyddande när han kommer upp i åldern lite. Nej, nu måste jag nog gå in och krama om honom där han sussar sött i sin lilla rallysäng. Bara så han vet att jag finns där även när han sover tungt. Att jag finns där, alltid, för alltid & att jag aldrig ska göra honom illa på något vis.

Fy vad en bok kan få en att känna obehag...!

Kommentarer
Postat av: malin

ja den känslan kommer väl ibland!!



jadu, för att ändra texten där i kommentarer måste jag gå in i kodmallar och leta upp textraderna som ser ut såhär



<a href="${EntryPermaLink}">Permalink</a>

<a href="${EntryCategoryLink}">${EntryCategoryName}</a>

<a href="${EntryPermaLink}#comment">Kommentarer (${EntryCommentCount})</a>

<a href="${EntryPermaLink}#trackback">Trackbacks (${EntryTrackbackCount})</a>



Där det står kommentarer DÄR kan du radera just ordet komentarer o skriva nå helt annat.



låter lite krångligt men det e inte sååå farligt!!

hehe

2009-07-24 @ 08:10:29
URL: http://zazzy84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0