Kvalitetstid med barnen

Jag har tänkt lite på det här; kvalitetstid med barnen. Hur folk tycker det är svårt att hitta tid att hinna umgås med sina barn efter jobb, måsten och vardagliga ting som dagen innehåller.
Jag förstår inte riktigt vart problemet ligger. Det handlar väl inte om att hitta tid, det handlar väl om att göra dom till en del av vardagen från början.
Som Isak. Förutom jobbet är han med mig i princip på allt jag gör. Träffar vänner, handlar, tvättar, lagar mat o.s.v. Under tiden man gör detta har man gott om tid att umgås, prata och även leka.
Sen finns det stunder då man vill vara ifred, men ärligt, barnen behöver också lite egentid ibland.

Man ska liksom inte behöva sitta och knåpa ut ett schema för hur man ska hinna umgås med sitt barn. Då mister man väl själva meningen med att ens ha barn. Dom är och ska vara prio ett, fram tills de är stora nog att ta hand om sig själv!
Iaf i mina ögon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0