Dag 1 - Presentera mig själv

Jahapp. Jag heter Veronika & bor i KD. -Hej Veronika! Haha. A ja..
Jag är som jag är. Ibland mer, ibland mindre, beroende på situation & vilka människor jag umgås med.  
Född i Varberg för 24 små år sen. Bor i en halvt mysig 3:a nästan mitt i Karlstad nu, ihop med mannen i mitt liv. Och Totte :)

Jag är en typisk Fisk. Drömmande; i mitt huvud upplever jag hur mycket som helst och är inte alls lika lat där som jag är i verkligheten. Känslig; sen jag fick Isak så har något konstigt känselhormon sprudlat i kroppen på mig. Är inte helt ovanligt att jag gråter om jag kollar på ex. Efterlyst. Därför väljer jag att inte se på det.
Har svårt för att bli arg, och vara otrevlig mot folk. Känner att det inte är värt att slösa energi på sånt som ändå får mig att bli arg/ledsen, så lägger helt enkelt ner istället.

Jag älskar familjen, vännerna, små betydelsefulla ögonblick, maat!, upplevelser av alla slag, musik och sånt som får mig att må bra. Fast det är väl ganska uppenbart. Man älskar ju inte sånt som får en att må dåligt.

Jag är s.k lyssnare. Absolut ingen människa som vill stå i centrum & vara clown. Gömmer mig inte heller bakom soffan om vi har folk hemma, men tycker helt enkelt om att "bara vara". Eller så. Ni fattar!
Ibland är det skönt att bara vara åskådare, studera människorna i deras samtal eller händelseförlopp. Lite som att man svävar ovanför dom liksom. Ok, nån måste iaf förstå hur jag menar!?

                  

                          Det får räcka. Flummar förbi allt väsentligt annars ;D



Kommentarer
Postat av: Ronja

Det låter som Veronika :D

2010-12-06 @ 21:05:28
URL: http://ronjapalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0