Dag 9 - Min tro

Min första tanke när jag ska förklara min tro är.. att jag är ateist. Just gällande gud och andlighet & såna saker iaf.
Jesus är bara en påhittad grej i mina ögon, men jag accepterar fullt ur personer som tycker/tror annorlunda.
Sen tror jag inte på spöken, eller att själen lever vidare, himmel & helvete o.s.v.

Finns det något jag ska tro på är det väl karma i så fall. Att man får vad man förtjänar. Och inte genom att något andligt väsen ser till att göra livet jävligt för vissa, utan att man får skit om man gör skit. Och man får bra saker om man gör bra saker. Ibland kan vissa testas & får ta hand om fler motgångar än de egentligen borde, men då finns det någon mening med det också tror jag. Och i slutändan får man ändå sin belöning för att man lyckats ta sig igenom livet, trots sin prövotid.

Så rätt & slätt. Jag kör på som Earl! Haha

                           
Skulle jag en vacker dag börja tro på riktigt, skulle jag nog trilla dit på Buddishm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0