Måndag 22/3


Måndag avklarad.
Har mest bestått av jobb och sen fläng, innan vi landa här hemma & käkade Tottes köttfärspaj. Brukar inte tycka om paj med mat i annars. Med blåbär & sånt kan gå bra. Men mat i paj har jag aldrig riktigt förstått mig på. Men den var faktiskt riktigt god :)

Vet inte om Isak är på väg att bli sjuk eller något också. Han hade sovit en timme här hemma. Och senast han napa på dagen va ett par månader sen. Sen när vi åkte iväg så satt han bara helt tyst i bilen & sa inte ett knyst på typ en halvtimme. Och alla som känner eller har träffat Isak vet att han aldrig är sån. Det är full rulle, energibomb, dygnet runt annars. Han har dock varit lite piggare sen vi kom hem, men ändå inte lika mycket "upp i taket" som han brukar.
Hoppas verkligen inte det dyker upp någon feber, då både jag & Totte har jobb hela veckan. Har liksom inte råd att stanna hemma. Och någon barnvakt i sikte har vi ju sällan. Sen gör det så ont i hjärtat att se honom helt utslagen & orklös, kraken. Så jag kan väl *knacka i trä* i förebyggande syfte ;)

Funderar på om jag ska mysa ner mig i sängen med lite chips & börja läsa boken jag köpte häromdagen:

          
 
När jag kom hem med den frågade Totte om jag hade något i görningen. Sist köpte jag ju Babysug, och nu denna. Haha, han kan vara lugn, jag har inga såna tankar i min planering jämt nu.

Men jag brukar alltid läsa så tunga böcker annars. Verkligehetsbaserade, hemska böcker om barn som blivit misshandlade eller utsatta. Vet inte riktigt varför jag fastnar för såna hemska böcker, för jag sitter känslig & äcklad som få, men ändå vill jag läsa dom. E jag störd tro..?
Men på senaste har jag inte klarat av det. Jag har mått så dåligt bara några kapitel in i såna böcker, fått svårt att sova och kan inte slå meningarna ur huvudet. Så därför kände jag att jag behövde läsa något lättsamt, påhittat & humoristiskt. Så då passar såna här böcker skitbra :)

Ska in och ge Isak en nattpuss innan jag sätter min kvällsplan i verket. 

-Puss på Världen

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0