Birdie nam nam

Idag blev det fågeljakt på jobbet. Va inte på kontoret, utan ute på fältet idag.
 
Kunden bor i en takvåning, vilket blir typ 50 grader varmt när solen ligger på, så jag brukar ha öppet balkongdörren där. När jag bara hade golven kvar, fixade jag iordning dammsugaren och skulle börja i vardagssrummet.
Kviderivitt lät det. Åhh vad härligt med fågelkvitter, tänkte jag. Tills den lilla saken skrämde halvt ihjäl mig genom att flaxa till rätt över mig. Det var en sån där grå liten söt grej, sparv kanske. Jag tittade på honom (henne?) och pekade mot balkongdörren. Fast den vilsna lilla saken fattade inte min beskrivning, så han hamnade i köket istället. Jag gick in till köket genom en annan ingång och ledde in honom i vardagsrummet igen. Enveten som han var skulle han absolut inte ut genom balkongdörren, utan lekte studsboll mot en fönsterruta ist. Öppnade fönstret & till slut fattade han vinken och flög ut. Snabbt som tusan drog jag igen dörren.

Lagom till jag skulle börja moppa golven, blev det deja vu.
Kviderivitt. Åhh vad härligt med fågelkv... Hmm, vänta nu, jag stängde ju dörren..?
Från vardagsrummet går det en spiraltrappa upp till ett slags kupolrum, och där hade det också lyckats hamna en sparv. Men den här va ju störtgalen & flög bara runt, runt, in i fönstren, runt, runt. Jag fick väl öppna typ 5 fönster innan den fattade att det fanns en utväg.

Gjorde en genomkoll överallt och jag hoppas att ingen mer har gömt sig & skrämt livet ur folket när dom kom hem. :D

                             


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0