Nostalgia!

Igår tog jag och mannen fram fotoalbumen från förr. Förr räknas för oss två som tiden med en nyfödd Isakis. Ohh, va mysigt det var då! När han var så plutteliten. Tur att kameran åkte fram en del även då. Så gott att titta på, minnas & prata om såhär i efterhand. Och i hans "Första Bok", hade jag skrivit upp nästan allt vi gjorde under det första året. Vi umgicks en hel del med Ida, och mitt släkte som bodde här. Sakna!

Och ikväll gör musiken mig nostgisk. Dock ytterligare längre tillbaka i tiden. Hittade några gamla skivor som jag gjorde runt 15-års åldern. Och herre vad kul allt var då! Minns när man satt hemma på en fredag kväll och kom på vid 22-tiden, att här kunde man inte sitta & ruttna. Ut och festa! Utan både pengar, skjuts eller dricka.. Men man ringde bara några samtal, så fixade sig allt på en halv kvart. Iväg & gled heela natten, med hög musik och skönt folk. Hemma vid 7 på möran och sov till 4, och nästa kväll var det samma visa igen :D Blev kanske lite väl mycket under vardagarna, men det sket man ju i. Åhh, tänk att få vara 15 igen. Bara för en dag liksom. Ta med mig Ericsson & Carro under armen, och rewinda en liten stund. Tack för min tonårstid! Även fast det blev lite knas ibland ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0