Prio?!!

Jag är sjuukt trött! Måste lära mig att få bättre sömn om nätterna. Somnar ju till tv:n runt 12-1. Får man bättre sömn utan tv? Fast har jag inte tv:n på så ligger jag bara och tänker på allt å ingenting halva natten och kan inte sova för den sakens skull. 
Tror jag börjar känna mig stressad. Inte stress som i att springa hit & dit hela dagen, utan stress i att räcka till. Hur hinner folk med allt i lagom nivå? Hur prioriterar man rätt?
Jag vill hinna vara en jättebra anställd, mamma, syster, dotter, kompis, flickvän & allmän medmänniska.. Men hur ska man lyckas knåpa ihop det på dom få timmar dygnet består av? 
Bara jobbet, Isak & dem vardagliga tingen fyller ju ut den största delen av dagen. Isak är, och kommer alltid vara, prio 1 så på den fronten är jag nöjd. Men resten då?!
Jag vill hitta en fungerande balans i allt, så inget hamnar utanför liksom.. Jämt nu har mina underbara vänner kommit ganska långt ner på prio-listan, och det gillar jag inte alls! Jag vill alltid finnas där utan att behöva "köpa mig själv tid" till det. Gaah!

Människor där runt om på jordklotet, hur gör ni!!?

                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0