Underbaraste sonen

Jag vill bara upplysa världen om att jag har lyckats få den underbaraste lilla Mysaken som finns på denna jord.
No special reason, samtidigt som det finns tusentals. Han får mig i princip alltid på gott humör.
 
Som häromdagen när han skulle göra kvällsmat till sig. Jag satt ömkande i vardagsrummet och bad han bre en macka till mig också när han ändå var igång. Efter 20 min ropade jag och frågade vart min smörgås var; inget svar.
Tio min senare kom han in till mig med en bricka med 2 mackor och oboy:
- Åhh, va fint du gjort, tack gubben.
- Ja mamma, nu förstår du väl varför det tog lite tid.
- Ja, vad snäll du e vännen.
- Mm. Å så behövde jag bajsa också, och det tog me lite tid.
Haha, to mutch information. Får hoppas han tvättade händerna..
 
Sen är lilla Mysaken en väldigt fin person me. I skolan har de nu haft "Auktion Julklappen", då man samlar ihop lite grejer i ett paket som man skickar ner till barn i bl.a Rumäninen & Moldavien. Där skulle man göra en egen liten julhälsning till barnen och minis såg ut såhär:
 
- Jag gjorde ett litet hjärta till dom också mamma, så de förstår att jag bryr mig om dom.
Plutte! <3
 
 
Sen har han ju skrivläxa varje vecka nu med. Förra veckans bokstav var V. Först ska de skriva stora och lilla bokstaven på några rader. Sedan har de ord de ska skriva, som bl.a vem, vatten, virvelvind o.s.v. Sista uppgiften är att skriva in orden i egna meningar. Jag smälte lite när jag rättade läxan den veckan, för då hade han skrivit: Vem älskar jag mest? Jo mamma och pappa.
 
Och jag vet att det kommer fortsätta sprudla fram roliga kommentarer och händelser från denna lilla människa.
 Jag är stolt, så fruktansvärt stolt!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0